Nieuws & Publicaties
Om onze publicaties te bekijken heeft u Adobe Acrobat Reader nodig. Indien u de bestanden niet kunt openen kunt u Acrobat Reader hier downloaden.
De activiteiten van Simtrec zijn per 1 januari 2023 ondergebracht bij Simhold BV.
28-12-2022
De activiteiten van Simtrec BV zijn per 1 januari 2023 ondergebracht bij Simhold BV. Hiermee houdt Simtrec als aparte BV op te bestaan en valt de dienstverlening en merknaam onder Simhold BV. Aan de mogelijke dienstverlening veranderd voor u verder niets.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Nieuw boek: 'e-Commerce Logistics in Europe: Integrate or Stagnate'
01-01-2022
In Januari 2022 is het nieuwe boek van Roland Slegers met de titel 'e-Commerce Logistics in Europe: Integrate or Stagnate' verschenen. Het boek is deels gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd in 2021 en deels op zijn eigen ervaring, kennis en inzichten als CEO van DeliveryMatch. Het beschrijft de GAP's in UK, FR, DE en NL tussen wat webshops bieden op het gebied van logistieke service en duurzaamheid versus wat online consumenten willen met betrekking tot deze onderwerpen. Daarna draagt hij oplossingen aan en beschrijft hij welke logistieke concepten en operaties nodig zijn om deze GAP's te kunnen dichten en welk type software met welke functionaliteit nodig is om zowel de omzet te verhogen als de logistieke kosten en CO2-uitstoot te verlagen.Het boek is als Paperback en e-Reader verkrijgbaar via Bol.com en Amazon. Voor het bestellen van het boek ga naar: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=Roland+Slegers
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Samenvatting boek 'Distributie besturing Webshops: van Push naar Pull'
12-03-2018
Hier kunt u een samenvatting downladen van dit boek dat gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek en ontdekken wat u kunt doen om met Logistiek de omzet van webwinkels te vergroten en Logistieke kosten te besparen.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
TIAS webinar over Leiderschapsgedrag en performance in de Logistieke & Supply Chain sector.
19-11-2015
Kopieer de link in uw browser om het webinar te bekijken en download de presentatie hieronder;
http://mdst.tias.edu/Mediasite/Play/50626ea99edc4fce8fc6c41147103df31d?_ga=1.247280652.909390752.1447187088
Bekijk deze publicatie
http://mdst.tias.edu/Mediasite/Play/50626ea99edc4fce8fc6c41147103df31d?_ga=1.247280652.909390752.1447187088
Bekijk deze publicatie
Presentatie openbare verdediging proefschrift 'De Logistieke Kameleon'
12-10-2015
Op 12 oktober 2015 promoveerde Roland Slegers van Simtrec met zijn proefschrift 'De Logistieke Kameleon' aan de Universiteit van Tilburg tot doctor in de gedragswetenschappen. Met het onderzoek is de relatie tussen leiderschapsgedrag, situaties en effectiviteit onderzocht binnen de Logistiek & Supply Chain sector. In de bijlage kunt u de presentatie vinden welke voorafgaand aan de openbare verdediging gegeven is aan de aanwezigen.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Interview met Roland Slegers in Logistiek over Leiderschap
29-09-2015
Naar aanleiding van zijn aanstaande promoveren is Roland Slegers in de editie van vakblad Logistiek van September 2015 geïnterviewd over het waarom en de resultaten van zijn proefschrift.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Interview Roland Slegers in e-Commerce Special TLN
07-03-2015
In maart 2015 is er een e-Commerce special verschenen van het vakblad voor Transport en Logistiek Nederland (TLN). Dit vanwege het belang dat Logistieke dienstverleners de ontwikkelingen op e-Commerce gebied goed volgen en hun dienstverlening er op aan kunnen passen. In de bijlage een stukje uit deze special waarin Roland Slegers (DeliveryMatch) geïnterviewd is door TLN en hem is gevraagd naar zijn visie op de Logistiek voor webwinkels.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
e-Commerce special van Transport & Logistiek Nederland (TLN)
06-03-2015
In maart 2015 is er een e-Commerce special verschenen van het vakblad voor Transport en Logistiek Nederland (TLN). Dit vanwege het belang dat Logistieke dienstverleners de ontwikkelingen op e-Commerce gebied goed volgen en hun dienstverlening er op aan kunnen passen. In de bijlage kunt u de volledige editie vinden.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
De jury verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar nu volop aan het werk
24-06-2014
De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en de wetenschap en opereert volledig onafhankelijk van de organisatie. Dit jaar nemen deel in de jury: Bart ter Steege (Jungle Minds) , Kees-Jan Roodbergen (RU Groningen), Paul Haagh (Groenewout), Harold Krikke (UvT) en Egbert Guis (TNO).
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
e-Commerce Logistiek als Cost Saver & Sales Engine
30-05-2014
Op 20 mei 2014 verscheen er een artikel in Twinkle Magazine van Roland Slegers over hoe webwinkels hun logistiek kunnen inzetten om zowel logistieke kosten te besparen als ook omzet te verhogen. Hierbij verwijst hij zowel naar consumenten onderzoek als naar software die dit mogelijk maakt.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Logistieke Kameleon moet durven dromen!
11-04-2014
In de bijlage een publicatie in EVO Magazine van 11 april 2014. In deze publicatie zet EVO aan de hand van een interview met Roland Slegers en Pieter Keeris een visie op leiderschap in logistiek uiteen.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
TLN: Logistieke barrières voor e-commerce wegnemen
15-03-2014
In het TLN blad van Maart 2014 legt Roland Slegers zijn visie uit over hoe logistieke barrières voor e-commerce weg genomen kunnen worden.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
TLN over training leiderschap in logistiek van LeiderschapsDNA
26-02-2014
In Februari 2014 publiceerde TLN over de training leiderschap in logistiek van LeiderschapsDNA, een partnership waar Simtrec deel van uit maakt. Deelnemers van eerdere training vertellen over hun ervaringen.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
NL webshops voorop in afleveropties, consument wil méér!
20-01-2014
Simtrec onderzocht de logistiek van 550 webwinkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Daarnaast werd ruim duizend Nederlandse webshoppers naar hun mening gevraagd over de logistiek die webshops bieden.
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op het bieden van afleveropties aan de online consument. Het kunnen kiezen uit afleveropties geeft de online koper de flexibiliteit om te kiezen voor een betrouwbare aflevermethode die bij hem/haar past.
Bekijk deze publicatie
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op het bieden van afleveropties aan de online consument. Het kunnen kiezen uit afleveropties geeft de online koper de flexibiliteit om te kiezen voor een betrouwbare aflevermethode die bij hem/haar past.
Bekijk deze publicatie
NL webshops informeren internationaal gezien slecht over retouren;
11-01-2014
Simtrec onderzocht de logistiek van 550 webwinkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Daarnaast werd ruim duizend Nederlandse webshoppers naar hun mening gevraagd over de logistiek die webshops bieden.
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op het retour zenden van online aangekochte producten.
Bekijk deze publicatie
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op het retour zenden van online aangekochte producten.
Bekijk deze publicatie
Webshop bezorgkosten, valkuil of kracht?
08-01-2014
Simtrec onderzocht de logistiek van 550 webwinkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Daarnaast werd ruim duizend Nederlandse webshoppers naar hun mening gevraagd over de logistiek die webshops bieden.
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op de bezorgkosten die door Nederlandse webshops berekend worden. Wat zijn consumenten bereid te betalen voor bezorging van online aangeschafte producten? En in hoeverre strookt dat met hetgeen webshops in rekening brengen?
Bekijk deze publicatie
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op de bezorgkosten die door Nederlandse webshops berekend worden. Wat zijn consumenten bereid te betalen voor bezorging van online aangeschafte producten? En in hoeverre strookt dat met hetgeen webshops in rekening brengen?
Bekijk deze publicatie
Webshop Cut-off tijden; Champions, maar in de juiste League?
02-01-2014
Simtrec onderzocht de logistiek van 550 webwinkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Daarnaast werd ruim duizend Nederlandse webshoppers naar hun mening gevraagd over de logistiek die webshops bieden.
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen. Hieronder vindt u een artikel over de voorraad- en levertijdinformatie die webwinkels bieden.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op de cut-off tijden die door Nederlandse webshops geboden worden.
Bekijk deze publicatie
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen. Hieronder vindt u een artikel over de voorraad- en levertijdinformatie die webwinkels bieden.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op de cut-off tijden die door Nederlandse webshops geboden worden.
Bekijk deze publicatie
Cross Border verzenden door webshops; van Amateur Klasse naar Champions League?
23-12-2013
Simtrec onderzocht de logistiek van 550 webwinkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Daarnaast werd ruim duizend Nederlandse webshoppers naar hun mening gevraagd over de logistiek die webshops bieden.
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen. Hieronder vindt u een artikel over de voorraad- en levertijdinformatie die webwinkels bieden.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op de mogelijke (internationale) afleverbestemmingen die door Nederlandse webshops geboden worden.
Bekijk deze publicatie
Namens Simtrec schrijft Roland Slegers voor Twinkle een reeks artikelen over de onderzoeksbevindingen. Hieronder vindt u een artikel over de voorraad- en levertijdinformatie die webwinkels bieden.
Wat in het algemeen opvalt, is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen en daarmee in de logistieke Champions League verkeren. Op andere vlakken binnen de logistiek loopt men internationaal gezien juist ver achter en bivakkeeert men in de achterhoede van de amateurklasse. Hierin zitten voor de webshops grote risico’s; met de internationalisering van online retail dreigen ze de boot te missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking op de mogelijke (internationale) afleverbestemmingen die door Nederlandse webshops geboden worden.
Bekijk deze publicatie
Internationale vergelijking voorraad info webshops, wat wil de consument?
22-12-2013
Internationaal onderzoek naar webshop logistiek: consumenten geven hun mening en webshops logistiek getest.
Simtrec onderzocht dit jaar de logistiek van 550 webshops uit Nederland, UK, Duitsland, Frankrijk en België en vroeg ruim 1000 Nederlandse online consumenten naar hun mening over de logistiek die webshops bieden. Zij hebben aangegeven wat hun logistieke ervaringen en wensen zijn op het gebied van online kopen. Hiermee is het mogelijk om niet alleen de ontwikkeling van de webshop logistiek in Nederland te volgen en te vergelijken met de landen om ons heen, maar ook een vergelijking te maken tussen wat de webwinkels op logistiek vlak aanbieden aan de online consumenten en wat de online consument feitelijk belangrijk vind.
Wat opvalt is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen, en op ander vlakken juist ver achter lopen en dus grote risico’s lopen om met de internationalisering van online retail die gaande is de boot te zullen missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking tot voorraad- en levertijd informatie.
Bekijk deze publicatie
Simtrec onderzocht dit jaar de logistiek van 550 webshops uit Nederland, UK, Duitsland, Frankrijk en België en vroeg ruim 1000 Nederlandse online consumenten naar hun mening over de logistiek die webshops bieden. Zij hebben aangegeven wat hun logistieke ervaringen en wensen zijn op het gebied van online kopen. Hiermee is het mogelijk om niet alleen de ontwikkeling van de webshop logistiek in Nederland te volgen en te vergelijken met de landen om ons heen, maar ook een vergelijking te maken tussen wat de webwinkels op logistiek vlak aanbieden aan de online consumenten en wat de online consument feitelijk belangrijk vind.
Wat opvalt is dat de Nederlandse webshops op enkele vlakken voorop lopen in vergelijking met andere landen, en op ander vlakken juist ver achter lopen en dus grote risico’s lopen om met de internationalisering van online retail die gaande is de boot te zullen missen.
In dit artikel gaan we dieper in op de uitkomsten van het onderzoek met betrekking tot voorraad- en levertijd informatie.
Bekijk deze publicatie
Logisticus: bezint eer gij begint!
12-12-2013
In Logistiek.NL schreef LeiderschapsDNA een expert artikel over dit vraagstuk gebaseerd op de resultaten van een onderzoek. Zie in de bijlage het artikel dat gebaseerd is op de inhoud van het boek 'Het DNA van de Logistieke Kameleon'.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Nederlandse webwinkel logistiek Internationaal gezien zowel in de Champions League als de achterhoede van de Amateur Klasse
10-12-2013
Naar aanleiding van het Internationale Simtrec onderzoek Webwinkel Logistiek 2013 welke vanaf heden te verkrijgen is via de contact pagina publiceerde Roland Slegers een tipje van de sluier in Twinkle Magazine. Zie in de bijlage het artikel.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Is er ander Leiderschap nodig in de Logistiek?
16-11-2013
In Logistiek.NL schreef LeiderschapsDNA een expert artikel over dit vraagstuk gebaseerd op de resultaten van een onderzoek. Zie in de bijlage het artikel dat gebaseerd is op de inhoud van het boek 'Het DNA van de Logistieke Kameleon'.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Boekpresentatie 'Het DNA van de Logistieke Kameleon' tijdens opening van de academie voor Logistiek van de NHTV in Breda
14-11-2013
Op Donderdag 7 november vond het gezamenlijk event van de NHTV en LeiderschapsDNA plaats. De nieuwe locatie van de academie voor logistiek werd feestelijk geopend en ook werd het boek 'Het DNA van de Logistieke Kameleon' gepresenteerd door een interessante paneldiscussie onder leiding van Wim Bens. Voorafgaand aan de presentatie gaf Kolonel Kees de Rijke een lezing over leiderschap in crisis situaties. In Logistiek.nl verscheen een artikel over dit event. Zie in de bijlage het artikel.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Boek 'Het DNA van de Logistieke Kameleon' is nu verkrijgbaar
31-10-2013
Samen met zijn collega Pieter Keeris van LeiderschapsDNA schreef Roland Slegers het boek 'Het DNA van de Logistieke Kameleon'. Het boek is gebaseerd op een 1,5 jaar durend onderzoek naar context/situatie afhankelijk leiderschap in de Logistiek & Supply Chain, waarbij ook vergelijkingen zijn gemaakt met andere branches. Zie in de bijlage een introductie.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Programma 3e editie leergang Leiderschap in Logistiek van LeiderschapsDNA
30-10-2013
Maart 2014 gaat de 3e editie van start met de volgende docenten;
Prof. Dr. Arie de Ruijter
Prof. Dr. Jack van der Veen
Prof. Dr. Gerda van Dijk
Kolonel Kees de Rijke
Drs. Harry Starren
Ir. Wim Bens
Bas Blekkingh
Rien Geurts
Dennis Siliacus
Karin Zwanikken
Pieter Keeris
Drs. Roland Slegers
Zie in de bijlage het vernieuwde programma.
Bekijk deze publicatie
Prof. Dr. Arie de Ruijter
Prof. Dr. Jack van der Veen
Prof. Dr. Gerda van Dijk
Kolonel Kees de Rijke
Drs. Harry Starren
Ir. Wim Bens
Bas Blekkingh
Rien Geurts
Dennis Siliacus
Karin Zwanikken
Pieter Keeris
Drs. Roland Slegers
Zie in de bijlage het vernieuwde programma.
Bekijk deze publicatie
Futurumshop.nl winnaar verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar 2013
11-06-2013
Futurumshop.nl wint de Verkiezing Logistieke Webshop van het Jaar 2013 van Bijenkorf.nl en Zooplus.nl. Download de pdf voor meer informatie.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
e-Commerce Logistiek als Cost Saver & Sales Engine
23-05-2013
Op 20 mei verscheen er een artikel in Twinkle Magazine van Roland Slegers over hoe webwinkels hun logistiek kunnen inzetten om zowel logistieke kosten te besparen als ook omzet te verhogen. Zier in de bijlage het complete artikel.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Finalisten “Logistieke Webshop van het Jaar 2013" bekend
13-05-2013
In 2011 is het initiatief genomen om jaarlijks een award, “Logistieke Webshop van het Jaar”, toe te kennen aan de webshop die excelleert op het gebied van logistiek . Januari 2012 is deze vakprijs voor de eerste maal uitgereikt aan Nespresso. Vandaag heeft de jury de 3 finalisten bekend gemaakt die meedingen naar de titel "Logistieke Webshop van het Jaar 2013".
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Logistiek voor e-Commerce; de Sales-motor voor webshops?
22-02-2013
Tips om de webwinkellogistiek te verbeteren op basis van meerjarig en internationaal onderzoek.
Op 20-2-2013 verscheen het artikel geschreven door Roland Slegers in de bijlage als Blog op Logistiek.nl
Bekijk deze publicatie
Op 20-2-2013 verscheen het artikel geschreven door Roland Slegers in de bijlage als Blog op Logistiek.nl
Bekijk deze publicatie
DeliveryMatch onderzoek Webwinkel Logistiek 2012
21-02-2013
DeliveryMatch onderzocht in de zomer van 2012 de logistiek van 150 Nederlandse webshops. In samenwerking met VU Amsterdam werd ook de logistiek van de 100 belangrijkste webshops in zowel Duitsland als Australië onderzocht. De vergelijking tussen de onderzoeksresultaten uit 2010, 2011 en 2012 en de vergelijking tussen Nederlandse, Duitse, Engelse en Australische webshops leverde opmerkelijke resultaten op. In het rapport zijn totaal 35 tips opgenomen. Daarmee is het rapport prima te gebruiken als een logistieke checklist voor webshops.
Zie in de bijlage een samenvatting elke als presentatie tijdens de Webwinkel Vakdagen 2012 door Roland Slegers en Nando van Essen gegeven is.
U kunt het volledige rapport bestellen op de contact pagina.
Bekijk deze publicatie
Zie in de bijlage een samenvatting elke als presentatie tijdens de Webwinkel Vakdagen 2012 door Roland Slegers en Nando van Essen gegeven is.
U kunt het volledige rapport bestellen op de contact pagina.
Bekijk deze publicatie
Programma 2e editie leergang Leiderschap in Logistiek van LeiderschapsDNA
20-02-2013
Eind maart 2013 gaat de 2e editie van start.
Zie in de bijlage het programma.
Bekijk deze publicatie
Zie in de bijlage het programma.
Bekijk deze publicatie
Feedback deelnemers eerste leergang LeiderschapsDNA
01-06-2012
"Het gaat de komende jaren om Chain Control. Als we niet inzetten op nieuw leiderschap gaan we het als logistiek Nederland niet redden", aldus Wim Bens (DINALOG) tijdens de uitreiking van de certificaten van de 1e leergang LeiderschapsDNA voor de Logistiek Manager. In de bijlage de quotes van deelnemers over de eerste leergang Leiderschap in Logistiek 2012
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Leergang van LeiderschapsDNA gaat van start
04-02-2012
De leergang voor ontwikkeling van Leiderschap in de logistiek van LeiderschapsDNA, mede een initiatief van Simtrec, gaat van start op 8 februari 2012.
De deelnemers komen van PostNL, Flextronics, Reining Transport, Hollander Barendrecht, Brink Twente, Dinalog,en JPD Interim Management.
Bekijk deze publicatie
De deelnemers komen van PostNL, Flextronics, Reining Transport, Hollander Barendrecht, Brink Twente, Dinalog,en JPD Interim Management.
Bekijk deze publicatie
Artikel in Transport en Logistiek Magazine van TLN over lezing van LeiderschapsDNA tijdens de TopTable bijeenkomst van TLN
21-10-2011
In dit artikel een uiteenzetting van de lezing die Roland Slegers en zijn collega Pieter Keeris gaven tijdens de Top Table bijeenkomst van TLN.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Dinalog komt met een uniek aanbod aan TLN leden om het leiderschap in hun organisatie verder te ontwikkelen!
03-09-2011
Dinalog zet zich in voor kennisontwikkeling binnen de Nederlandse Logistieke bedrijfstak. Één van deze kennis gebieden is Human Capital en één van de belangrijkste topics daarvan is de ontwikkeling van Leiderschap in de Logistiek en Supply-Chain.
In deze context is er een nieuw initiatief ontwikkeld door LeiderschapsDNA.nl. Dit initiatief focust zich geheel op het ontwikkelen van leiderschap in de Logistiek en Supply-Chain. Later in dit bericht kunt u hier meer informatie over terug vinden.
Vanwege het feit dat Dinalog het belang van ontwikkeling van leiderschap in in de Logistiek en Supply-Chain onderschrijft komt Dinalog met een uniek aanbod voor alle TLN-leden.
Dinalog nodigt namelijk alle TLN leden uit om hun Logistiek Managers naar deze 6 daagse (2x 3 dagen) leergang te sturen. Tegelijkertijd mag u dan een Supply Chain Manager van één van uw klanten gratis deel laten nemen aan deze leergang. Dinalog betaalt de kosten voor de deelname van de Supply Chain Manager van uw klant aan deze leergang ter waarde van € 3475,00 exclusief BTW.
Door deze constructie wordt er niet alleen aan de leiderschapsontwikkeling van uw Logistiek Manager en aan die van de Supply Chain Manager van uw klant gewerkt, maar kan er ook een positieve interactie ontstaan tussen klant en dienstverlener waardoor het wederzijds begrip en vertrouwen zal groeien.
Reageer snel, want er is plaats voor maximaal 6 Logistiek managers van TLN leden en maximaal 6 Supply-Chain Managers van de klanten van TLN leden.
U kunt uw Logistiek Manager en de Supply-Chain manager van uw klant aanmelden bij r.palland@leiderschapsDNA.nl of via 0411-647000.
Bekijk deze publicatie
In deze context is er een nieuw initiatief ontwikkeld door LeiderschapsDNA.nl. Dit initiatief focust zich geheel op het ontwikkelen van leiderschap in de Logistiek en Supply-Chain. Later in dit bericht kunt u hier meer informatie over terug vinden.
Vanwege het feit dat Dinalog het belang van ontwikkeling van leiderschap in in de Logistiek en Supply-Chain onderschrijft komt Dinalog met een uniek aanbod voor alle TLN-leden.
Dinalog nodigt namelijk alle TLN leden uit om hun Logistiek Managers naar deze 6 daagse (2x 3 dagen) leergang te sturen. Tegelijkertijd mag u dan een Supply Chain Manager van één van uw klanten gratis deel laten nemen aan deze leergang. Dinalog betaalt de kosten voor de deelname van de Supply Chain Manager van uw klant aan deze leergang ter waarde van € 3475,00 exclusief BTW.
Door deze constructie wordt er niet alleen aan de leiderschapsontwikkeling van uw Logistiek Manager en aan die van de Supply Chain Manager van uw klant gewerkt, maar kan er ook een positieve interactie ontstaan tussen klant en dienstverlener waardoor het wederzijds begrip en vertrouwen zal groeien.
Reageer snel, want er is plaats voor maximaal 6 Logistiek managers van TLN leden en maximaal 6 Supply-Chain Managers van de klanten van TLN leden.
U kunt uw Logistiek Manager en de Supply-Chain manager van uw klant aanmelden bij r.palland@leiderschapsDNA.nl of via 0411-647000.
Bekijk deze publicatie
How e-tailing can influence your logistics
31-08-2011
Interessant White Paper van Groenewout Consulting over de invloed op de Logistiek en Supply Chain van online retailing.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Logistiek Dienstverleners kunnen voor e-Commerce klanten al regisserend voordeel behalen
17-08-2011
e-Commerce grijpt om zich heen en biedt kansen voor Logistiek Dienstverleners. Die dienen zich meer te profileren als dé regisseur van webwinkellogistiek. Als zij zich positioneren als motor voor verbeteringen in het e-Commerce proces wint de totale logistieke keten aan kracht. Tijdens een ronde tafel gesprek in Juli 2011 georganiseerd door TLN wisselde Roland Slegers (Simtrec en DeliveryMatch) van gedachten over dit onderwerp met Leroy Dumas (DocData), Erik Naus (Rhenus) en Babiche vd Loo (TLN)
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Resultaten onderzoek VU naar leiderschap in de Supply Chain in opdracht van Vision-Share, partner van LeiderschapsDNA.nl.
06-07-2011
In de eerste helft van 2011 heeft Vision-Share, samen met Simtrec en Advance partner in LeiderschapsDNA.nl, door de VU een empirisch onderzoek laten uitvoeren naar leiderschap in de Supply Chain. In de bijlage de publicatie met de resultaten.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
TNT-Niet-Thuis-Code: De pleister die geen pleister is.
05-07-2011
Blog van Roland Slegers op Logistiek.nl over zijn eerste eigen ervaring met deze nieuwe service van PostNL (TNT).
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Logistiek dienstverleners, mis de boot niet en ontdek de logistiek voor de snel groeiende e-Commerce!
29-06-2011
Juni 2011 verscheen er een rapport van ING en TLN over een uitgevoerde sector studie fysieke distributie en e-commerce waaruit blijkt dat de het aanbieden van diensten voor e-Commerce niet alleen comlexiteit in het proces met zich meebrengt, maar ook een grote kans is voor de Logistiek Dienstverlener. In dit onderzoek worden Simtrec en E-Sharp (founders DeliveryMatch) gequote.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Model voor de totstandkoming van gedrag
24-06-2011
Tijdens zijn studie deed Roland Slegers onderzoek naar de psychosociale processen die ten grondslag liggen aan de totstandkoming van gedrag. In het deze publicatie het model dat hij ontwikkelde om de totstandkoming van gedrag te kunnen verklaren.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Logistiek.nl: vLm Community Zuid op zoek naar Logistiek Leiderschap
07-06-2011
Tijdens een bijeenkomst van vLm zuid op de Hight Tech Campus bij Philips werd dieper in gegaan op het Leiderschap in de Logistiek.
Hierbij gaven Roland Slegers van Simtrec en Pieter Keeris van Vision-Share een workshop over Leiderschap voor de Supply Chain Professional.
Ook de kerverse 'Logistiek Manager van het Jaar' Roel van Driel vertelde over zijn leiderschaps ervaringen. Dirk-Jan Jonker van Manpower nam de deelnemers mee naar de wereld van de 'grenzeloze genaratie' die nu op de arbeidsmarkt komt.
Logistiek.nl publiceerde het verslag in Juni 2011
Bekijk deze publicatie
Hierbij gaven Roland Slegers van Simtrec en Pieter Keeris van Vision-Share een workshop over Leiderschap voor de Supply Chain Professional.
Ook de kerverse 'Logistiek Manager van het Jaar' Roel van Driel vertelde over zijn leiderschaps ervaringen. Dirk-Jan Jonker van Manpower nam de deelnemers mee naar de wereld van de 'grenzeloze genaratie' die nu op de arbeidsmarkt komt.
Logistiek.nl publiceerde het verslag in Juni 2011
Bekijk deze publicatie
Workshop Leiderschap voor de Supply Chain Professional
07-06-2011
Tijdens een bijeenkomst van vLm zuid op de Hight Tech Campus bij Philips werd dieper in gegaan op het Leiderschap in de Logistiek.
Hierbij gaven Roland Slegers van Simtrec en Pieter Keeris van Vision-Share een workshop over Leiderschap voor de Supply Chain Professional.
U kunt hier een pdf van de workshop vinden.
Bekijk deze publicatie
Hierbij gaven Roland Slegers van Simtrec en Pieter Keeris van Vision-Share een workshop over Leiderschap voor de Supply Chain Professional.
U kunt hier een pdf van de workshop vinden.
Bekijk deze publicatie
LeiderschapsDNA.nl:
Simtrec, Vision-Share en Advance Training&Coaching presenteren een leergang Leiderschap voor Logistiek Nederland 08-04-2011 Het valt op dat het management in de logistiek vaak procesmatig sterk analytisch onderlegd zijn, maar dat ze te weinig ervaring hebben op het gebied van (coachend) leidinggeven. Er worden soms te grote stappen genomen, waardoor men ineens in aanraking komt met diversiteit en belangen van ‘stakeholders’ terwijl zij hier nog niet tegen opgewassen zijn.
Deze leergang over leiderschap is ontwikkeld om juist daarin te voorzien.
Door welke drijfveren wordt uw gedrag bepaald?
DNA is de drager van alle erfelijke informatie die u bezit. Tijdens deze leergang gaan wij samen met u op zoek naar de "logistieke" genen die bepalend zijn voor uw gedrag. Hierbij wordt onder andere gebruikt gemaakt van Profile Dynamics. Dit is een instrument waarmee de deelnemers inzicht krijgen in hun drijfveren en voorkeursgedrag maar ook in dat van hun medewerkers.
Resultaat?
Tijdens deze leergang speelt u als deelnemer de hoofdrol, zodat u inzicht krijgt in uw drijfveren op het gebied van leiderschap. Hierdoor bent u in staat om uw managementfunctie verder te ontwikkelen en direct toe te passen in de dagelijkse praktijk.
Download de volledige brochure voor het programma, de docenten, de locatie en de kosten
Bekijk deze publicatie
Simtrec, Vision-Share en Advance Training&Coaching presenteren een leergang Leiderschap voor Logistiek Nederland 08-04-2011 Het valt op dat het management in de logistiek vaak procesmatig sterk analytisch onderlegd zijn, maar dat ze te weinig ervaring hebben op het gebied van (coachend) leidinggeven. Er worden soms te grote stappen genomen, waardoor men ineens in aanraking komt met diversiteit en belangen van ‘stakeholders’ terwijl zij hier nog niet tegen opgewassen zijn.
Deze leergang over leiderschap is ontwikkeld om juist daarin te voorzien.
Door welke drijfveren wordt uw gedrag bepaald?
DNA is de drager van alle erfelijke informatie die u bezit. Tijdens deze leergang gaan wij samen met u op zoek naar de "logistieke" genen die bepalend zijn voor uw gedrag. Hierbij wordt onder andere gebruikt gemaakt van Profile Dynamics. Dit is een instrument waarmee de deelnemers inzicht krijgen in hun drijfveren en voorkeursgedrag maar ook in dat van hun medewerkers.
Resultaat?
Tijdens deze leergang speelt u als deelnemer de hoofdrol, zodat u inzicht krijgt in uw drijfveren op het gebied van leiderschap. Hierdoor bent u in staat om uw managementfunctie verder te ontwikkelen en direct toe te passen in de dagelijkse praktijk.
Download de volledige brochure voor het programma, de docenten, de locatie en de kosten
Bekijk deze publicatie
Nieuwsbrief Leergang Leiderschap voor Logistiek Nederland
06-04-2011
Nieuwsbrief over de nieuwe Leergang voor de Logistiek Manager welke op 29 juni 2011 van start zal gaan!
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Nespresso your time
05-04-2011
Blog in Twinkle van DeliveryMatch collega Nando van Essen over Nespresso your time, de dag-tijdvak afleverservice van Nespresso uitgevoerd door Dynalogic.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
WISMO houdt webshop en consument bezig
05-04-2011
Twinkle blog van collega Nando van Essen over de vraag die menig online koper zichzelf regelmatig stelt; 'WISMO', Waar Is Mijn Order?
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
‘Logistiek manager zit in zijn eigen logica gevangen’.
Publicatie over verander management en leiderschap voor en door logistiek managers. 16-03-2011 Te vaak hebben veranderingsprocessen een instrumentele
insteek, terwijl mensen ermee aan de slag moeten. Logistiek managers krijgen de opdracht om alles in goede banen te leiden. Dat valt vaak niet mee. “Hoe krijgen we verandermanagement in ons onderwijsprogramma”, vroegen VLM en EVO
zich af, samen met een aantal deskundigen.
Roland Slegers van Simtrec was één van de deelnemers aan deze ´ronde tafel discussie´ in februari 2011. In de bijlage de publicatie hierover welke in maart 2011 verscheen in Logistiek Magazine.
Bekijk deze publicatie
Publicatie over verander management en leiderschap voor en door logistiek managers. 16-03-2011 Te vaak hebben veranderingsprocessen een instrumentele
insteek, terwijl mensen ermee aan de slag moeten. Logistiek managers krijgen de opdracht om alles in goede banen te leiden. Dat valt vaak niet mee. “Hoe krijgen we verandermanagement in ons onderwijsprogramma”, vroegen VLM en EVO
zich af, samen met een aantal deskundigen.
Roland Slegers van Simtrec was één van de deelnemers aan deze ´ronde tafel discussie´ in februari 2011. In de bijlage de publicatie hierover welke in maart 2011 verscheen in Logistiek Magazine.
Bekijk deze publicatie
Webwinkelier, maak kans op de luisterbonus!
12-03-2011
Verdien een 'luisterbonus' van 36 procent meer sales door als webshop te luisteren naar de online koper. Dan kan, blijkt uit onderzoek van DeliveryMatch. Roland Slegers publiceerde op logistiek.nl dit expertartikel waarin uitgelegd wordt hoe je als webshop aan de groei van die bonus kan werken!
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
10 Gouden tips om de logistiek van webshops te verbeteren.
21-02-2011
DeliveryMatch onderzocht eind 2010 de front-end van 125 webshops. Uit de analyse zijn 10 gouden tips om de logistiek voor webshops te verbeteren geformuleerd.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Weinig logistieke keuzes voor online koper
18-02-2011
De online consument kan nog steeds maar zeer beperkt logistieke keuzes maken zoals het kiezen van
meerdere afleveradressen of het kiezen van een aflever-serviceniveau. Distributeurs staan vaak voor een
gesloten deur en kunnen het pakket niet afleveren. Dit leidt tot een steeds groter worden ontevredenheid
bij online kopers. Maar het kan anders.
Bekijk deze publicatie
meerdere afleveradressen of het kiezen van een aflever-serviceniveau. Distributeurs staan vaak voor een
gesloten deur en kunnen het pakket niet afleveren. Dit leidt tot een steeds groter worden ontevredenheid
bij online kopers. Maar het kan anders.
Bekijk deze publicatie
Brittania rules the waves?
17-02-2011
Roland Slegers en Nando van Essen namen op 17 februari deel aan het home delivery congres van MetaPack in Londen. In een Twinkle blog wordt een impressie gegeven.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Gratis bezorgen, alleen maar feest?
10-02-2011
Twinkle blog van collega Nando van Essen over de gevolgen van het aanbieden van gratis bezorging.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Sales en Logistiek op de Tandem
02-02-2011
Twinkle blog van collega Nando van Essen over een goed voorbeeld van samenwerking tussen sales en logistiek in de UK aangaande logsitek voor E-commerce.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Weer Alarm voor Schotse E-commerce
16-12-2010
Twinkle blog van collega Nando van Essen over de gevolgen van het slechte weer in de UK voor het afleveren van pakketjes voor webshops.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
UK zet de trend voor e-commerce en logistiek
10-12-2010
Nando van Essen heeft gisteren op Twinkle Online een blog geplaatst over de eerste e-Commerce Home Delivery Conference welke in Februari 2011 in de UK gehouden zal worden.
DeliveryMatch zal aan deze conference deelnemen.
Bekijk deze publicatie
DeliveryMatch zal aan deze conference deelnemen.
Bekijk deze publicatie
TNO-rapport: Online winkelen in Nederland - Noodzaak tot slimmere logistiek
04-12-2010 TNO heeft in opdracht van de stichting "Nederland is Logistiek" onderzoek gedaan naar de logistiek van online winkelen in Nederland.
Een paar quotes:
(pag 36): "We 'moeten' er uiteindelijk naartoe dat klanten zelf bij de bestelling direct kunnen kiezen op welke wijze ze het geleverd willen hebben: waar, wanneer en misschien zelfs wel door wie. bedrijven die hierin maatwerk kunnen leveren gaan mogelijkerwijs veel sneller groeien in hun internetverkopen dan anderen. Zeker als het gaat om B2C"
(pag. 44): Er is ook gevraagd wat bedrijven beter zouden kunnen organiseren als het gaat om het uitleveren van internetbestellingen. Meest genoemd: 1) Beter inzicht in de voorraadbeschikbaarheid van producten op het moment van bestellen. 2) Beter inzicht in het moment waarop de producten geleverd zullen worden.
Bekijk deze publicatie
04-12-2010 TNO heeft in opdracht van de stichting "Nederland is Logistiek" onderzoek gedaan naar de logistiek van online winkelen in Nederland.
Een paar quotes:
(pag 36): "We 'moeten' er uiteindelijk naartoe dat klanten zelf bij de bestelling direct kunnen kiezen op welke wijze ze het geleverd willen hebben: waar, wanneer en misschien zelfs wel door wie. bedrijven die hierin maatwerk kunnen leveren gaan mogelijkerwijs veel sneller groeien in hun internetverkopen dan anderen. Zeker als het gaat om B2C"
(pag. 44): Er is ook gevraagd wat bedrijven beter zouden kunnen organiseren als het gaat om het uitleveren van internetbestellingen. Meest genoemd: 1) Beter inzicht in de voorraadbeschikbaarheid van producten op het moment van bestellen. 2) Beter inzicht in het moment waarop de producten geleverd zullen worden.
Bekijk deze publicatie
Lezing over Leiderschap voor de Supply Chain Professional bij 'Het Doel', het (kennis) platvorm voor Logistici
27-10-2010
Herken je dit?
Een snel veranderende business omgeving, klanten die steeds meer en hogere eisen stellen en voortdurende vernieuwing op ontwikkelingen van producten, diensten en ICT.
In het centrum van dit alles, jij, de supply chain manager (SCM), de persoon die vooral focust op het procesmatig coördineren van de keten, vaak grote groepen mensen (in-)direct aanstuurt en met een goede ketenregie iedere afdeling binnen een organisatie raakt.
Hoe verkrijg je als SCM-er inzicht in je eigen persoonlijke drijfveren en die van anderen, hoe leer je dat gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde is. En last but certainly not least hoe ontwikkel je, je van alleen manager naar manager en leider ?
Via een interactief eerste deel, gepresenteerd door Roland Slegers en Pieter Keeris werden de deelnemers begeleid naar hun beeld van het eigen gedrag.
Na de pauze volgde een terugkoppeling: de deelnemer kregen in een kort tijdsbestek een visie op Leiderschap gepresenteerd en maakten kennis met inzichten in hoe gedrag tot stand komt.
Download de gehele presentatie!
Bekijk deze publicatie
Een snel veranderende business omgeving, klanten die steeds meer en hogere eisen stellen en voortdurende vernieuwing op ontwikkelingen van producten, diensten en ICT.
In het centrum van dit alles, jij, de supply chain manager (SCM), de persoon die vooral focust op het procesmatig coördineren van de keten, vaak grote groepen mensen (in-)direct aanstuurt en met een goede ketenregie iedere afdeling binnen een organisatie raakt.
Hoe verkrijg je als SCM-er inzicht in je eigen persoonlijke drijfveren en die van anderen, hoe leer je dat gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde is. En last but certainly not least hoe ontwikkel je, je van alleen manager naar manager en leider ?
Via een interactief eerste deel, gepresenteerd door Roland Slegers en Pieter Keeris werden de deelnemers begeleid naar hun beeld van het eigen gedrag.
Na de pauze volgde een terugkoppeling: de deelnemer kregen in een kort tijdsbestek een visie op Leiderschap gepresenteerd en maakten kennis met inzichten in hoe gedrag tot stand komt.
Download de gehele presentatie!
Bekijk deze publicatie
Gedrag onder de loep
20-02-2010
Interview in Logistiek met Roland Slegers naar aanleiding van het (als enige) logistiekeling afstuderen voor de leergang 'Master Interventie Management' aan de universiteit Nyenrode en het IIM.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Pleidooi voor onthaasting webwinkels
20-02-2010
Publicatie in het SCM over het pleidooi voor onthaasting van webwinkels naar aanleiding van het marktonderzoek naar de afleverwensen van de online shopper
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Online Retail Delivery Report 2010 UK
16-02-2010
Uit deze publicatie van een onderzoek naar de logistiek voor e-commerce in de UK uitgevoerd door Snowvalley en gesponsored door MetaPack zijn paralellen te trekken met de mogelijke ontwikkelingen in Nederland in de toekomst.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Webshops Worstelen met 'The Last Mile'
13-02-2010
Publicatie in de Logistiek over Webshop Logistiek.
Hierin wordt geschetst dat de online shopper steeds veeleisender wordt en hoe webshops hier met hun logistiek op in zouden kunnen spelen.
Bekijk deze publicatie
Hierin wordt geschetst dat de online shopper steeds veeleisender wordt en hoe webshops hier met hun logistiek op in zouden kunnen spelen.
Bekijk deze publicatie
Verbeteren afleverservice hoeft niet per se duurder te zijn
11-02-2010
Publicatie in de Twinkle online van Simtrec BV en E-Sharp. Hierin worden de mogelijkheden beschreven waarbij de afleverservice voor webshops kan verbeteren zonder direct hogere kosten op te leveren.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Verbeteren afleverservice hoeft niet per se duurder te zijn
11-02-2010
Publicatie op Logistiek.nl van Simtrec BV en E-Sharp. Hierin worden de mogelijkheden beschreven waarbij de afleverservice voor webshops kan verbeteren zonder direct hogere kosten op te leveren.
Bekijk deze publicatie
Bekijk deze publicatie
Presentatie tijdens webwinkel vakdagen van de resultaten van het marktonderzoek naar de bezorgwensen van de online shopper door Simtrec BV en E-Sharp.
21-01-2010
Simtrec BV en E-Sharp hebben op 20 januari tijdens de webwinkelvakdagen de highlights gepresenteerd van het marktonderzoek naar de bezorgwensen van online-shoppers. Het rapport bevat de resultaten van een onafhankelijk consumentenonderzoek, dat in opdracht van E-sharp en Simtrec BV is uitgevoerd door Ruigrok Netpanel.
Ruim 1000 consumenten hebben aan deze uitgebreide enquete meegedaan.
De ca. 25 vragen (ook veel open vragen) geven inzicht in de logistieke wensen van de online shopper, vanaf bestelmoment tot en met de ontvangst van de bestelde producten.
De enqueteresultaten kunnen voor webshops, fysieke distributeurs en e-commerce-dienstverleners van groot belang zijn voor het logistieke serviceniveau, dat zij in deze snel groeiende markt zullen moeten gaan leveren.
Het volledige rapport van 65 pagina's is verkrijgbaar voor 50 euro (inclusief verzendkosten). Gaat u daarvoor naar de contact pagina en reageer onder vermelding van -onderzoeksrapport-
Klik op - bekijk deze publicatie- om de presentatie met de highlights van de onderzoeksresultaten te downloaden.
Bekijk deze publicatie
Ruim 1000 consumenten hebben aan deze uitgebreide enquete meegedaan.
De ca. 25 vragen (ook veel open vragen) geven inzicht in de logistieke wensen van de online shopper, vanaf bestelmoment tot en met de ontvangst van de bestelde producten.
De enqueteresultaten kunnen voor webshops, fysieke distributeurs en e-commerce-dienstverleners van groot belang zijn voor het logistieke serviceniveau, dat zij in deze snel groeiende markt zullen moeten gaan leveren.
Het volledige rapport van 65 pagina's is verkrijgbaar voor 50 euro (inclusief verzendkosten). Gaat u daarvoor naar de contact pagina en reageer onder vermelding van -onderzoeksrapport-
Klik op - bekijk deze publicatie- om de presentatie met de highlights van de onderzoeksresultaten te downloaden.
Bekijk deze publicatie
Persbericht Thuiswinkel Organisatie
Consumenten over het bezorgen van online bestelde producten: 36% van de online shoppers gaat meer bestellen wanneer de afleverservice verbeterd!
20-01-2010 Simtrec BV en E-Sharp hebben recentelijk een rapport uitgebracht over de bezorgwensen van online-shoppers. Het rapport bevat de resultaten van een onafhankelijk consumentenonderzoek, dat in opdracht van Simtrec BV en E-Sharp is uitgevoerd door Ruigrok Netpanel. De Thuiswinkel Organisatie heeft dit onderzoek mede mogelijk gemaakt.
Ruim 1000 consumenten hebben aan deze uitgebreide enquete meegedaan. De ca. 25 vragen (ook veel open vragen) geven inzicht in de logistieke wensen van de online shopper, vanaf bestelmoment tot en met de ontvangst van de bestelde producten.
De enqueteresultaten kunnen voor webshops, fysieke distributeurs en e-commerce-dienstverleners van groot belang zijn voor het logistieke serviceniveau, dat zij in deze snel groeiende markt zullen moeten gaan leveren.
Het volledige rapport van 65 pagina's is verkrijgbaar voor 50 euro (inclusief verzendkosten). Gaat u daarvoor naar de contact pagina en reageer onder vermelding van -onderzoeksrapport-
Klik op -bekijk deze publicatie- voor het persbericht van de Thuiswinkel Organisatie
Bekijk deze publicatie
Consumenten over het bezorgen van online bestelde producten: 36% van de online shoppers gaat meer bestellen wanneer de afleverservice verbeterd!
20-01-2010 Simtrec BV en E-Sharp hebben recentelijk een rapport uitgebracht over de bezorgwensen van online-shoppers. Het rapport bevat de resultaten van een onafhankelijk consumentenonderzoek, dat in opdracht van Simtrec BV en E-Sharp is uitgevoerd door Ruigrok Netpanel. De Thuiswinkel Organisatie heeft dit onderzoek mede mogelijk gemaakt.
Ruim 1000 consumenten hebben aan deze uitgebreide enquete meegedaan. De ca. 25 vragen (ook veel open vragen) geven inzicht in de logistieke wensen van de online shopper, vanaf bestelmoment tot en met de ontvangst van de bestelde producten.
De enqueteresultaten kunnen voor webshops, fysieke distributeurs en e-commerce-dienstverleners van groot belang zijn voor het logistieke serviceniveau, dat zij in deze snel groeiende markt zullen moeten gaan leveren.
Het volledige rapport van 65 pagina's is verkrijgbaar voor 50 euro (inclusief verzendkosten). Gaat u daarvoor naar de contact pagina en reageer onder vermelding van -onderzoeksrapport-
Klik op -bekijk deze publicatie- voor het persbericht van de Thuiswinkel Organisatie
Bekijk deze publicatie
Publicatie interveniëren:
-Procesbegeleiding versus inhoudsbeinvloeding, een paradox- 15-01-2010 De volledige Master Thesis van Roland Slegers is nu te downloaden onder dit bericht. De thesis is ook als boek gepubliceerd en te krijgen via managementboek.nl. (http://www.managementboek.nl/boek/9789086570621)
Klik op 'bekijk deze publicatie' om de thesis te downloaden
Bekijk deze publicatie
-Procesbegeleiding versus inhoudsbeinvloeding, een paradox- 15-01-2010 De volledige Master Thesis van Roland Slegers is nu te downloaden onder dit bericht. De thesis is ook als boek gepubliceerd en te krijgen via managementboek.nl. (http://www.managementboek.nl/boek/9789086570621)
Klik op 'bekijk deze publicatie' om de thesis te downloaden
Bekijk deze publicatie
Masters Interventie Management Nyenrode en IIM
20-12-2009
In december 2009 studeerde Roland Slegers af voor zijn (Executive) Master Interventie Management en behaalde daarmee zowel de titel MIM als EMIM. In bijgaande publicatie wat meer achtergronden hierover.
Bekijk deze publicatie
In december 2009 studeerde Roland Slegers af voor zijn (Executive) Master Interventie Management en behaalde daarmee zowel de titel MIM als EMIM. In bijgaande publicatie wat meer achtergronden hierover.
Bekijk deze publicatie
Samenvatting Master Thesis Roland Slegers
20-12-2009
Veel (interim) managers krijgen te maken met veranderprocessen. Wanneer tijdens het proces van het formuleren van de probleemstelling en mogelijke oplossingen niet alle belanghebbenden betrokken zijn kan er onvoldoende draagvlaak voor de formulering van de probleemstelling en de gekozen oplossingen ontstaan. Dit kan een blokkade opleveren voor het succesvol implementeren van gekozen oplossingen.
Bekijk deze publicatie
Veel (interim) managers krijgen te maken met veranderprocessen. Wanneer tijdens het proces van het formuleren van de probleemstelling en mogelijke oplossingen niet alle belanghebbenden betrokken zijn kan er onvoldoende draagvlaak voor de formulering van de probleemstelling en de gekozen oplossingen ontstaan. Dit kan een blokkade opleveren voor het succesvol implementeren van gekozen oplossingen.
Bekijk deze publicatie
Simtrec en Logistiek voor E-Commerce in het kort
20-12-2009
De activiteiten van Simtrec BV op het gebied van e-commerce en logistiek in het kort:
Simtrec BV heeft in de afgelopen jaren ervaring opgebouwd op het gebied van zowel operations als verbeteringsprojecten voor E-logistiek.
Simtrec BV heeft daarnaast onderzoek gedaan naar de huidige kwaliteit van het afleverproces en mogelijke besparingen bij het beter en tegelijkertijd klantvriendelijker inrichten van de bestel- en afleverprocessen.
Simtrec BV heeft samen met E-Sharp, na contacten met de werkgroep distributie van thuiswinkel.org, besloten een breed onafhankelijk consumentenonderzoek naar bezorgwensen van online-shoppers uit te laten voeren. De resultaten hiervan worden gepresenteerd in januari 2010
Wanneer uw onderneming actief is op het gebied van e-commerce (webshop, fulfilment, fysieke distributie) kan Simtrec BV u onafhankelijk advies op maat geven en veranderprocessen begeleiden gebaseerd op grondige kennis van de logistiek voor e-commerce en de wensen van de online shopper.
Aanleiding kan zijn:
-Verdere professionalisering van uw logistieke processen.
-Uitbesteden van uw supply-chain-processen
-Onderzoek hoe uw bedrijf beter kan voldoen aan de
servicewensen van de online shopper
Bekijk deze publicatie
De activiteiten van Simtrec BV op het gebied van e-commerce en logistiek in het kort:
Simtrec BV heeft in de afgelopen jaren ervaring opgebouwd op het gebied van zowel operations als verbeteringsprojecten voor E-logistiek.
Simtrec BV heeft daarnaast onderzoek gedaan naar de huidige kwaliteit van het afleverproces en mogelijke besparingen bij het beter en tegelijkertijd klantvriendelijker inrichten van de bestel- en afleverprocessen.
Simtrec BV heeft samen met E-Sharp, na contacten met de werkgroep distributie van thuiswinkel.org, besloten een breed onafhankelijk consumentenonderzoek naar bezorgwensen van online-shoppers uit te laten voeren. De resultaten hiervan worden gepresenteerd in januari 2010
Wanneer uw onderneming actief is op het gebied van e-commerce (webshop, fulfilment, fysieke distributie) kan Simtrec BV u onafhankelijk advies op maat geven en veranderprocessen begeleiden gebaseerd op grondige kennis van de logistiek voor e-commerce en de wensen van de online shopper.
Aanleiding kan zijn:
-Verdere professionalisering van uw logistieke processen.
-Uitbesteden van uw supply-chain-processen
-Onderzoek hoe uw bedrijf beter kan voldoen aan de
servicewensen van de online shopper
Bekijk deze publicatie
E-commerce en Logistiek
30-11-2009
(Bron: Nando van Esssen, E-Sharp)
E-commerce-omzet groeit hard en daarmee ook het aantal pakketten dat dagelijks afgeleverd wordt.
Het bezorgen van pakketten bij zakelijke klanten gaat prima: Er is bijna altijd iemand aanwezig tussen 8-18 uur. Maar meer dan 300.000 pakketten moeten dagelijks bezorgd worden bij consumentklanten van
webshops.
In 2001 is er in opdracht van Electronic Commerce Platform Nederland (ecp.nl) een studie verricht naar
e-commerce en logistiek: Het probleem van de laatste kilometer.
De studie startte met de quote: -Een van de meest belangrijke strategische voordelen die een internet onderneming kan hebben is een superieure, fysieke levering-.
In 2001 bleek die uitlevering nog allesbehalve superieur te zijn.
En nu, in 2010: Is de bezorging van die plusminus 300.000 pakketten bij consumenten wel professioneel georganiseerd ?
Nee, helaas nog niet. In ons -Nederland, distributieland- worden we geconfronteerd met de begrippen -trefkans- en -bezorgen bij de buren-, in plaats van trefzekere logistiek.
Kan en moet het anders ? Ja, natuurlijk !!
Wat moeten webshops en logistiek dienstverleners daarvoor doen ?
In de eerste plaats moet de levertijdperformance van beide partijen onder controle zijn. In de tweede plaats moeten de processen nauwkeurig op elkaar aansluiten. En ten derde moeten planningsystemen worden aangepast.
Bekijk deze publicatie
(Bron: Nando van Esssen, E-Sharp)
E-commerce-omzet groeit hard en daarmee ook het aantal pakketten dat dagelijks afgeleverd wordt.
Het bezorgen van pakketten bij zakelijke klanten gaat prima: Er is bijna altijd iemand aanwezig tussen 8-18 uur. Maar meer dan 300.000 pakketten moeten dagelijks bezorgd worden bij consumentklanten van
webshops.
In 2001 is er in opdracht van Electronic Commerce Platform Nederland (ecp.nl) een studie verricht naar
e-commerce en logistiek: Het probleem van de laatste kilometer.
De studie startte met de quote: -Een van de meest belangrijke strategische voordelen die een internet onderneming kan hebben is een superieure, fysieke levering-.
In 2001 bleek die uitlevering nog allesbehalve superieur te zijn.
En nu, in 2010: Is de bezorging van die plusminus 300.000 pakketten bij consumenten wel professioneel georganiseerd ?
Nee, helaas nog niet. In ons -Nederland, distributieland- worden we geconfronteerd met de begrippen -trefkans- en -bezorgen bij de buren-, in plaats van trefzekere logistiek.
Kan en moet het anders ? Ja, natuurlijk !!
Wat moeten webshops en logistiek dienstverleners daarvoor doen ?
In de eerste plaats moet de levertijdperformance van beide partijen onder controle zijn. In de tweede plaats moeten de processen nauwkeurig op elkaar aansluiten. En ten derde moeten planningsystemen worden aangepast.
Bekijk deze publicatie
The last mile voor E-Commerce
06-05-2009
In mei 2009 publiceerden Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-Sharp een gezamenlijk artikel over 'The last mile' bij Logistiek voor E-Commerce in de Twinkle.
Bekijk deze publicatie
In mei 2009 publiceerden Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-Sharp een gezamenlijk artikel over 'The last mile' bij Logistiek voor E-Commerce in de Twinkle.
Bekijk deze publicatie
Expert artikel over E-Logistiek
05-05-2009
In mei 2009 publiceerden Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-Sharp een gezamenlijk Expert artikel over Logistiek voor E-Commerce op Logistiek.nl
Bekijk deze publicatie
In mei 2009 publiceerden Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-Sharp een gezamenlijk Expert artikel over Logistiek voor E-Commerce op Logistiek.nl
Bekijk deze publicatie
E-Fulfliment kan ruim 10 miljoen euro goedkoper
12-04-2009
In april 2009 verscheen er in de Twinkle een artikel met de titel 'E-Fulfilment kan 10 miljoen euro goedkoper'. Hierin werd de inhoud van het seminar over E-Logistiek aan de Erasmus Universiteit dat onder andere door Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-sharp gegeven werd beschreven.
Bekijk deze publicatie
In april 2009 verscheen er in de Twinkle een artikel met de titel 'E-Fulfilment kan 10 miljoen euro goedkoper'. Hierin werd de inhoud van het seminar over E-Logistiek aan de Erasmus Universiteit dat onder andere door Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-sharp gegeven werd beschreven.
Bekijk deze publicatie
E-Fulfilment kan stukken goedkoper
11-04-2009
In april 2009 verscheen er in het vakblad Logistiek een artikel met de titel 'E-Fulfilment kan stukken goedkoper'. Hierin werd de inhoud van het seminar over E-Logistiek aan de Erasmus Universiteit dat onder andere door Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-sharp gegeven werd beschreven.
Bekijk deze publicatie
In april 2009 verscheen er in het vakblad Logistiek een artikel met de titel 'E-Fulfilment kan stukken goedkoper'. Hierin werd de inhoud van het seminar over E-Logistiek aan de Erasmus Universiteit dat onder andere door Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-sharp gegeven werd beschreven.
Bekijk deze publicatie
Visie van Simtrec BV en E-Sharp aangaande Logistiek voor E-Commerce in het Supply Chain Magazine
10-04-2009
In april 2009 verscheen er in het SCM een publicatie over de Logistiek voor E-Commerce. Onder het kopje 'The last mile' wordt de visie van Roland Slegers en Nando van Essen geciteerd.
Bekijk deze publicatie
In april 2009 verscheen er in het SCM een publicatie over de Logistiek voor E-Commerce. Onder het kopje 'The last mile' wordt de visie van Roland Slegers en Nando van Essen geciteerd.
Bekijk deze publicatie
Seminar Logistiek voor E-Commerce op de Erasmus Universiteit
03-04-2009
Op 2 april 2009 gaven Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-Sharp gezamenlijk een presentatie over de ontwikkeling van Logistiek voor E-commerce.
Bekijk deze publicatie
Op 2 april 2009 gaven Roland Slegers van Simtrec BV en Nando van Essen van E-Sharp gezamenlijk een presentatie over de ontwikkeling van Logistiek voor E-commerce.
Bekijk deze publicatie
Gedrag bij interactie tussen mensen
01-12-2008
Wanneer mensen interactie met elkaar hebben, bijvoorbeeld tijdens het samenwerken in een organisatie, zijn er niet alleen een aantal basis vaardigheden van belang. Ook is het goed om de achtergronden te weten van hoe je eigen gedrag tot stand komt en welke valkuilen er zijn. In bijgaande publicatie vindt u 1 van de onderwerpen voor trainingen welke door Simtrec BV betreffende dit onderwerp kunnen worden aangeboden.
Bekijk deze publicatie
Wanneer mensen interactie met elkaar hebben, bijvoorbeeld tijdens het samenwerken in een organisatie, zijn er niet alleen een aantal basis vaardigheden van belang. Ook is het goed om de achtergronden te weten van hoe je eigen gedrag tot stand komt en welke valkuilen er zijn. In bijgaande publicatie vindt u 1 van de onderwerpen voor trainingen welke door Simtrec BV betreffende dit onderwerp kunnen worden aangeboden.
Bekijk deze publicatie
Ronde tafel gesprek met TNT-Selectvracht-Thuiswinkel Org-Wetenschap
01-11-2008
In oktober 2008 organiseerde Nando van Essen van E-Sharp welke samenwerkt met Simtrec BV op het gebied van Logistiek voor E-Commerce een ronde tafel gesprek met een aantal partijen rondom het onderwerp 'Logistiek voor E-commerce'.
Bekijk deze publicatie
In oktober 2008 organiseerde Nando van Essen van E-Sharp welke samenwerkt met Simtrec BV op het gebied van Logistiek voor E-Commerce een ronde tafel gesprek met een aantal partijen rondom het onderwerp 'Logistiek voor E-commerce'.
Bekijk deze publicatie
Ontwikkel project Albert.nl
01-09-2008
In de periode maart t/m augustus 2008 voerde Roland Slegers een ontwikkelproject uit voor de totale bezorgoperatie van Albert.nl. Hierover verscheen ondermeer onderstaande publicatie in de AHA.
Bekijk deze publicatie
In de periode maart t/m augustus 2008 voerde Roland Slegers een ontwikkelproject uit voor de totale bezorgoperatie van Albert.nl. Hierover verscheen ondermeer onderstaande publicatie in de AHA.
Bekijk deze publicatie